SELAMAT DATANG

Monday 31 October 2016

Feminine Wash dan Masker Vagina JSD

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Hai, nama saya Amirah Osman.. Orang panggil saya ummi (sebab apa dipanggil ummi rahsia)hehehe.. Saya single lagi, sapa yang bujang dekat luar tu boleh laa kita kenal2, hehe menggatal pulak.. saya orang jitra, kedah. Tapi sya sekarang tinggal dkt Bandar Baru Ampang. Oke, cukup laa setakat tu  perihal saya..

Saya nk kongsi sikit dengan korang tentang penjagaan sebagai seorang wanita tambahan pulak bagi yang dh kawin tu.. Huhu, sy mmg belum kawin, tapi In shaa Allah dlm perancangan nk kawin.. kihkihkih.. Saya ni sebenarnya agen sah Jamu Susuk Dara (JSD) dan saya pun guna produk JSD ni.. Honestly, its totally awesome using that product.. I fall in love with JSD product.. acece ckp omputih pulak.. hehehehe

Saya nk kongsi dgn korang Feminine Wash JSD.. Feminine Wash (fw) ini sesuai di pakai oleh semua 

wanita x kira laa sama ada anak dara, mak dara even kanak2 yang berusia 2 thn pn dh boleh pakai..Sebenarnya kita x digalakkan pakai apa2 feminine wash sbb kebanyakkan Feminine Wash di pasaran ada bahan yang "irritant", yang boleh menimbulkan kerengsaan seperti pengggunaan sabun pada kawasan faraj, penggunaan sabun atau pelembut kain yang secara tidak sedar ia menjadi "irritant" ataupun penyebab kegatalan, atau apa-apa bahan untuk feminine wash.pH normal faraj 3.8 - 4.3 (slightly acidic)..Feminine Wash JSD yg pH dia dlm range ni.. bole guna hari2.. kalau yg ikut stndard pH ni biasanya harga dia mahal.. bukan cikai punya..Feminine Wash JSD susuk dara pH dia dlm range ni plus medicated..

Haa, sekarang kita cerita bab keputihan pulak, jgn main2 dgn masalah keputihan..wanita yang selalu keje kat luar, wanita yang selalu stress antara faktor keputihan. Oke sy share sikit dgn korang simpton2 keputihan ni.. 


🙇🏻Simptom 1

Lendir bewarna putih kekuningan,pekat bergumpal,berbau dan gatal di vagina
Penyebabnya ialah kulat Candida sp
Jika dibiarkan boleh melemahkan pertahanan diri dan menggalakkan bakteria bahaya lain merebak seperti E-Coli
🙇🏻Simptom 2

Lendir berwarna kuning pekat kehijauan, berbuih dan berbau busuk.Vagina terasa sakit jika ditekan,kadang kadang disertai rasa sakit semasa buang air kecil dan ada bintil atau luka di bibir vagina serta gatal.
Penyebabnya ialah bakteria jenis Trichomonas vaginalis dan Enterobiasis
Kemungkinan penyakitnya ialah jangkitan penyakit kelamin

🙇🏻Simptom 3

Lendir pekat dan kehijauan kadang-kadang bercampur darah, berbau hamis namun tidak timbul rasa gatal pada vagina dan terdapat luka.
Penyebabnya adalah virus dan dikhuatiri mungkin tanda tanda awal pra kanser rahim
(Sumber daripada: Blog klinik putih)

ibu keguguran kandungan 3bulan sebab masalah keputihan.jgn ambik ringan ye, lebih baik mencegah drp merawat.Korang rasa keputihan sikit kt spender tu biasa. Korang rasa keputihan takde keluar tu biasa.jgn pernah selesa selagi awak tu perempuan yg ade tut2 dan rahim. Urm, byk lgi sebenarnya kelebihan dan kebaikan Fw jsd ni.. Klu nk sya cerita mmg dh boleh buat karangan.. Fw ni tahan 2-3 bulan, tapi terpulang pada penggunaan..



Haa tudia rupa fw jsd.. wangi pn wangi, bila pakai rasa dingin jee, selesa sgt.. sy suka, hehehe.. Oke seblm sy terlupa fw ni mmg xdpt dipisahkan dgn Masker Vagina (mv). Apa pulak mv tu ? Mv ni multifuntion sbnarnya, bukan untuk guna dekat miss v semata2.. Untuk luka, panau pun boleh guna..
Saya kongsi sikit kegunaan mv ni

KEHEBATAN MASKER V
👯boleh merawat gatal2 di bahagian faraj
👯boleh serap keluar keputihan
👯boleh mencerahkan kulit di bahagian faraj
👯menyamankan faraj
👯boleh merawat masalah ruam di bahagian lain
👯boleh jd pengganti deodorant
👯mencerahkan kulit di bawah ketiak
👯mengering luka2 dengan cepat
👯boleh menghilangkan kegatalan dgn segera jika di sapu
👯menyembuhkan luka2 dr segala kecederaan






Nidia rupa mv kita.. Selalunya kita akan consult customer cara penggunaan yang betul selepas barang yang diorder sampai. Iya la kita ajar cara nak guna tapi barang xde, macam mana dia nak buat.. betul x ??? Haa, tapi korang jangan risau.. ngehngehngeh, saya akan ajar korang guna dengan cara yang betul.. tapi bukan sekarang.. huhu.. Nantikan blog saya seterusnya.. Mata pun dah xlarat angkat, mengantuk gila dah ni..

Sekian saja dari saya......


No comments:

Post a Comment